6 NIEZWYKŁYCH KORZYŚCI Z MEDYTACJI

korzyści-z-medytacji.jpg
foto.depositphotos.com

Czy zastanawiałeś się jakie korzyści przynosi praktyka medytacji? Dlaczego siedzenie z zamkniętymi oczami i nic nierobienie miałoby być warte Twojej uwagi? Dlaczego medytacja jest coraz bardziej popularna? 

Kiedyś również nie zdawałam sobie sprawy, że medytacja mogłaby mi pomóc.

Jednak kilka lat temu, kiedy miałam ogromne problemy ze stresem, otworzyłam się na różne metody.

Wierzyłam, że musi być jakiś sposób, aby wyjść z błędnego koła negatywnych myśli i trudnych emocji.

Okoliczności sprawiły, że zainteresowałam się tematem medytacji i wdrożyłam ją na stałe do swojego życia.

Dzięki temu udało mi się nie tylko zmniejszyć stres, ale także lepiej poznać siebie, bardziej zadbać o swoje ciało i mieć więcej energii na co dzień.

Medytacja nie jest praktyką tylko dla osób, które nie radzą sobie ze stresem.

Jest to uniwersalna metoda dla każdego kto chce być zdrowszy, bardziej zadowolony z życia czy mieć lepszą relację z samym sobą i innymi.

Dzięki medytacji możemy pobyć sami ze sobą, dać sobie uwagę i akceptację.

Wydaje mi się, że to jedne z najważniejszych rzeczy, które możemy sobie dać.

Bycie ze sobą (zarówno w trudnych jak i przyjemnych momentach) przynosi wiele korzyści. A oto 6 wybranych korzyści z medytacji:

Medytacja zwiększa odporność na stres

Jak działa medytacja na stres? Otóż praktyka medytacji zmniejsza ilość hormonu stresu.

To powoduje, że nasz organizm łatwiej przechodzi w stan regeneracji i wypoczynku.

Dzięki temu, w momencie gdy pojawia się stres, jesteśmy w stanie go zmniejszyć dużo szybciej i efektywniej niż osoba niemedytująca.

Badania wykazały również, że regularna praktyka medytacji zwiększa naszą odporność na stres. A więc mniej się stresujemy, a jeżeli pojawia się stres, to jest on zdecydowanie mniejszy niż kiedyś.

Polecam medytację mindfulness na zmniejszenie stresu: https://youtu.be/jriWwufTz0A

Więcej empatii dla siebie i innych

Praktyka medytacji jak np. medytacji miłującej dobroci aktywuje połączenia w mózgu, które odpowiadają za pozytywne emocje, empatię i życzliwość.

Dzięki medytacji łatwiej nam się wczuć w to, co czują inni i możemy podchodzić do innych z większą życzliwością.

To wpływa bardzo pozytywnie na nasze relacje, oraz jesteśmy postrzegani jako osoby bardziej przyjacielskie i pomocne.

medytacja.jpg
foto.depositphotos.com

Więcej motywacji do ćwiczeń

Bardzo ciekawy jest fakt, że medytujący łatwiej zabierają się za ćwiczenia fizyczne i są w nich wytrwalsi.

Medytacja pomaga zharmonizować nasze ciało i umysł, a także oczyszcza nas z negatywnych myśli.

Dzięki medytacji możemy bardziej wierzyć w siebie i mieć więcej chęci do zadbania o swoje zdrowie.

Ciężko jest zabrać się za ćwiczenia, jeżeli mamy w głowie pełno negatywnych i krytycznych myśli.

Jeżeli chcemy mieć ładną sylwetkę i zdrowe ciało, potrzebujemy ćwiczyć regularnie — medytacja bardzo nas w tym wspiera.

Coraz więcej trenerów personalnych poleca podejście holistyczne do dbania o zdrowie — ćwiczenia fizyczne, odpowiednia dieta, rozciąganie np. joga i właśnie praktyka medytacji.

Mniej huśtawek nastroju i niepokoju

Medytacja jest zalecana także osobom, które odczuwają niepokój, mają fobię czy huśtawkę emocji.

Codzienna praktyka medytacji pomaga takim osobom zbalansować odczuwane emocje i bardziej je złagodzić.

Dowiedziono, że praktyka medytacji jak np. Vipassana pozytywnie wpływa na części mózgu odpowiedzialne za stres i niepokój.

Dzięki temu możemy odczuwać więcej spokoju i stabilizacji emocjonalnej.

Lepsza jakość snu

Bardzo ciekawy jest fakt, że nie ma znaczenia, w jakiej porze dnia medytujemy.

Niezależnie od tego pozytywnie wpływa na nasz sen i ogólny poziom energii.

Możemy także medytować wieczorem w łóżku, dzięki temu zaśniemy szybciej i głębiej.

Medytacja uspokaja nasz układ nerwowy, oraz wprowadza nasze ciało i umysł w przyjemny stan relaksu. To bardzo pomaga zasnąć.

W nocy będziemy rzadziej się budzić i będziemy mieć bardziej spokojne sny — dzięki temu, że nasz umysł się wyciszył i stał się bardziej przyjazny przed pójściem spać.

Bardzo polecam tę wieczorną medytację: https://youtu.be/gRGW2Ir6Ri4

Młodszy wygląd

Wygląd naszej skóry jest związany z emocjami i stanem naszego umysłu.

Jeżeli dużo się stresujemy, odczuwamy niepokój lub mamy depresje — będzie to widoczne na nasze skórze.

Powoduje to gorszą cyrkulację krwi, bladą cerę, stany zapalne, a nawet choroby skóry.

Pomimo używania nawet najlepszych kremów, jeśli nie zadbamy o nasze zdrowie od środka, nie będziemy cieszyć się promiennym wyglądem.

Medytacja pomaga nam odczuwać więcej spokoju i radości, a co za tym idzie wpływa pozytywnie na zdrowie i wygląd skóry.

Jest polecana nawet osobom, które mają problemy skórne.

Dodatkowo dzięki medytacji wolniej się starzejemy i możemy zachować młodszy wygląd na dłużej.

Podsumowanie

Medytacja wpływa pozytywnie na niemal każdy obszar naszego życia.

Pomaga nam lepiej zadbać o swoje zdrowie, spokój umysłu czy nawet młodszy wygląd.

Mam nadzieję, że udało mi się zainteresować Cię tematem medytacji.

Istnieje wiele różnych rodzajów i technik medytacji, dzięki czemu każdy może znaleźć coś dla siebie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak zacząć medytować, zapraszam Cię na mojego bloga , gdzie znajdziesz sporo inspiracji i wskazówek na temat medytacji.

Ela Rogalska https://jakmedytowac.pl/

Czytaj także: METODA WIMA HOFA NA PODNIESIENIE ODPORNOŚCI

♦ Zareklamuj wydarzenie, swoją działalność, produkty itd. – dodaj ogłoszenie KLIK

♦ Współpraca reklamowa na portalu [email protected]

Chcesz poznać więcej tajemnic świata? KLIK

*Niebieską czcionką zaznaczono odnośniki np. do badań, tekstów źródłowych lub artykułów powiązanych tematycznie.

Komentarze